Murid-murid Cikgu Mira

Saturday, 5 November 2011

8 Tanda Si Dia Ikhlas dgn KAMU.

1. Bersahaja
Dia x kan b’pura-pura menjadi orang lain atau berlakon  baik semata-mata mahu menambat hati kamu. Sebaliknya si dia akan kelihatan tenang dn bersahaja dgn kamu.

2. Gembira bersama
Tiada paksaan atau lakonan kt muka dia. Ekspresi muka dia jelas terpancar ble korg berjumpa atau menghabiskan waktu bersama.

3. Terima kamu seadanya
Dia menerima kelemahan dan kekurangan yg ada pada kamu. Tu yg penting xkira la awak tu kurus ke, berisi ke, tinggi dr dia ke. Dia xkn paksa utk kamu berubah smata2 utk dia.

4. Jujur
Baik dr segi percakapan ataupun perbuatan, dia ikhlas dn berterus terang dgn kamu. Slalunye kalau seorg yg kaki perempuan ayat dia sntiasa manis kan. Tp beza dgn org yg jujur dia akn gune bhsa yg bershaja aje.

5. Hormat
Di awal perkenalan kamu dgn dia, tak pernah dia mengambil kesempatan terhadap kamu atau mengasari kamu. Walaupun stlah lama berkawan, perangai si dia ttp sama.

6. Bertemu dgn keluarga
Jika dia mmg ikhlas, dia tdk akan kberatan utk berkenalan dgn keluarga kamu dan membawa kamu berjumpa keluarganya. =)

7. Tidak menyembunyikan kawan
Orang yg ikhlas berkawan kamu tidak akan menyembunyikan kawan-kawannya drp kamu dan bersikap terbuka.

8. Mengambil berat
Walaupun sesibuk mane pun dia, dia tetap akan menghubungi kamu walaupun sekejap hnya utk bertanya khabar kamu. Kesungguhannya mengambil berat ini membuktikan dia menghargai kamu sbg pasangannya.



·      * Aku terasa ayat aku skema habis.. hahaha.

     Sila tersenyum jika pasangan kamu ade tunjuk tanda2 mcm ni. =)

          Untong laaaa.... heeee.




Thanks for reading. Please come again and read my new entry. (^^,)

6 Charming People Comment:

amy azuha said...

ngehh skema tapi best bce! ngehh senyum cam kerang busuk :PP

AmirahSM said...

heheh..untung amer =p

al_hakim said...

rasanya tak cukup umur lagi nak bace benda ni..kehkeh

Nana Jay said...

tengah tersenyum2, hehehe

AmirahSM said...

hakim : hahha..ngengade
nana : hehe..bagus2 =)

Ku Azhar said...

waaaa...btl la biniku ikhlas untuk bersama dgnku..kih3..