Murid-murid Cikgu Mira

Wednesday, 4 April 2012

Jatuh cinta dengan DURIAN BELANDA


Assalamualaikum...

Haaaaaaaa, cikgu jatuh cintaaaaaa!! <3 <3
HAHAHAH!

Tahukah anda buah apa ini??




-
-
-
-
-
-
-
-
-
-







Yaaaaaaa betul!! DURIAN BELANDA....
Pandai anak murid cikgu nie.


Untuk pengetahuan semua, cikgu sebenarnya tak makan DURIAN!
yer durian yang isi kuning tuuuu, yang ble musim durian sume org ckp durian Batu Kurau sedap tuuuu
Padahal kampung ibu abah cikgu kat batu kurau tu..tapiii...
Sayangnya, cikgu takkan makan walaupun seulas dan tidak sesekali akan masuk ke dalam perut kecil ku ini.


Pernah cuba makan, tapi akhirnya cikgu muntah.......
Isk...biaq p la hampa nk kata cikgu jakun ke, rugi ke yg penting mmg tak makannn.
LALALA...


TETAPI!
DURIAN BELANDA baru shja mengorat cikgu dan aku dah makan. HAHA!
kenapa aku makan? sbb isi dia lain, rasa pun lain dan sedap!



Ce tgk isi dia putih bersih gituuuu


Kepada sesiapa yg sama mcm cikgu tak makan durian biasa tu..
ce alih arah mkn durian belanda neh. Sedap baq hg! 
Air durian belanda pon sedap... durian tak de air kan? serawa/bubur durian tu ade laa


Heeee, tu saja pengalaman cikgu merasa buah durian belanda kak Ina 
Kak Ina bawa sbb dia tanam buah durian belanda nie kat rumah dia..
So dia ajak la cikgu2 merasa, skali rasa dah JATUH CINTA.


nak lagiiiii!!! ^^




Thanks for reading. Please come again and read my new entry. (^^,)

13 Charming People Comment:

kai said...

durian belanda memang sedap!

=Tinggalkan Link Anda===

http://list.encikkai.com

kura said...

jarang makan durian belanda. susah nau nk dapat. selalu beli air jus dia je kat tesko. hehehh

Saya Disini said...

sedpnye..dh lama xmkn durian ni

cik najiha said...

cikgu mira cikgu mira ! saya pun suka mkn durian blanda nie. yummy2 hehe :D

AmirahSM said...

@kaikan2..okey nt sy dtg tau tau =)

@kurasusah dpt?? alaaaaa, mmg rase nak lg. adeh. kne g belanda kot. hahah

@Saya Disini sedapkan2! nom nom

@cik najiha heheh, kan! suke jugak!!

Lan Bingka said...

belanja la saya makan durian belanda cikgu..

AmirahSM said...

@Lan Bingka blnje?? sy pon org bg.kekeke.. tlg cri kan leh x.. sedap kot

wantie said...

Durian belanda memang sedap. kalau belikat super memang mahal. Kat umah sy ada la mak tanam. Tapi kan mungkin dia tau saya suka, tak mau pulak dia berbuah. asyik berbunga je.

nyamfah...

Tapi kan kalau blend wat jus lagi marveles.. Buat goreng pun sedap. goreng mcm goreng pisang tu.

wah tetiba teringat nak makan. hehehe

Syuk Ry said...

dh lmer gak ni x mkn durian blande.. tringin gak nk rase ni..

shahrazali said...

sedapnyer durian belanda......baru makan bulan 2 bulan lepas...kire dah lme la kan....hehe...itu pun seulas jek...mkn kt rumah org xleh nk balun byk2..hehe....

dulu2 depan rumah sy ada 1 pokok durian belanda....tp kena tebang sbb nk buat garaj kereta..

Anis Adila Aris said...

lama dah tak makan buah nie :)

Ihsan Arifin said...

haha chicher mira kene jugak belajar makan durian.
mane tau kot kot dapat suami yang memang hantu durian.
tak ke naye tu ;D

PertanianSP said...

Sedikit masa lg (lbkurang 4bln) saya akan memasarkan buah durian belanda.
ghazali 019-6411517. tq