Murid-murid Cikgu Mira

Monday, 12 March 2012

Kenapa lelaki sukar melafazkan maaf?


huh! i tau u ensem x perlu la buat muka cmtuh

Berbanding wanita, lelaki adalah insan yg sukar menutur kata maaf. Walaupun ada yg mungkin diragui oleh lelaki, namun hakikatnya lelaki mmg sukar berbuat demikian lebih2 lg kalau buat slh pd pasangan sendiri. Okay, jom kita tgk nape laki susah benorr nak lafaz kata maaf dgn ikhlas.



  • sbb laki nie EGO dia sgt laaa tinggi
  • tak nak tunjuk kelemahan diri
  • sgt tak suka ngaku kslahan sendiri
  • bimbang maaf tak diterima (malu lettew)
  • tindakan berbicara lebih jelas drp kata2 (biasa la pompuan kan suka berkias2)
  • susah bersemuka

Susah sgt ke lafaz MAAF?

" Awak, saya minta maaf...sy tau sy salah" >> haaa kan senang, sejuk hati gf kamu.

Bukan susah pon, hati perempuan nie lembut walaupun korg tgk dia kasar. Allah dh ciptakan perempuan dgn hati yg lembut, senang terluka tapi mudah memaafkan. Memang akan ambil masa utk perempuan maafkan, tetapi percayalah, kalau tak putus asa...dan sanggup ubah sikap dan tak ulang perkara tu lg..awak dimaafkan. =)



Thanks for reading. Please come again and read my new entry. (^^,)

11 Charming People Comment:

Saya Disini said...

bile ego melebihi segalanya..begitu lah jadinya..

al_hakim said...

aish..memang payah..haha

Anna Siihah said...

mmg la susa nak nampak.

♥ Cik Zack ♥ said...

btul tu :) x susah pun kan. ego tggi sgt. huhuhu

kura said...

memanggggggggggg lelaki egooooooooo ha ha ha

AmirahSM said...

@Saya Disini huhu

@al_hakim mmg pon kim

@Anna Siihah kan kan <3

@♥ Cik Zack ♥ tgi melangit haa

@kura hahahahah seeee

Norhalizah Mohamed said...

huh..kadang susah nak deal dengan lelaki macam ni.

HeNRieTTa JoSe said...

setuju

"hati perempuan nie lembut walaupun korg tgk dia kasar. Allah dh ciptakan perempuan dgn hati yg lembut, senang terluka tapi mudah memaafkan. Memang akan ambil masa utk perempuan maafkan, tetapi percayalah, kalau tak putus asa...dan sanggup ubah sikap dan tak ulang perkara tu lg..awak dimaafkan. =)"

Ujang9897 said...

ala pompuan pun sama..=)

Ujang9897 said...

ala pompuan pun sama..=)

AmirahSM said...

@HeNRieTTa JoSe =)

@Ujang9897 amboih ujang smpai dua komen kan..hahaha