Murid-murid Cikgu Mira

Wednesday, 30 November 2011

Kenapa Si DARA Jelita masih 'SINGLE' ?

Assalamualaikum....^^

Kadang-kadang kite tgk orang yg cantik nie selalu je untung. kan??
Tapi betul ke? Salah sbnarnye..kat dunia nie sape2 yg bertuah dia lah yg untung. =)
Masing-masing ade kelebihan dan kekurangan sendiri kan...

* Diana Amir


* Weyh cantik nye dia..mesti ramai laki yg suka kat dia kan...untong la~~
* Bagusnye Hawa tu..pandai amek hati budak2, sume budak2 suke kan dia, mungkin sb dia cntik kot..
* Xpe dik, disebabkan muke cik adk cntik..sy bg harga murah... *lg la untongg kann
* Muke cantik msti bf dia ensem kan..pastu kaya plak tuu @.@

* Izara Aishah


Saje je aku wt ayat2 tuhhh..konon la kan situasi nye cmtu..tp sebaliknye..mereka yg cntik ni masih 'single' sbnarnye..



SEBAB??

1. Pernah dikecewakan
- Penah korang amek tau hal dia, xkan..kang kate nyebok plak kan. Selalunya yg gadis nie mungkin disebabkan takut utk bercinta semula. Senang kata 'SERIK'. Biar pun ramai yg dtg menagih cinta si gadis nie, tp masih blm ada yg boleh mngubati lukanya. Baginya, lbh baik sndri drp menerima cinta drp laki yg x pernah hargai dirinya.


2. Persepsi sukar didekati
- Kaum Adam selalunya anggap gadis cntik ni sukar didekati apatah lg nk jdkan sbgai kekasih hati. Bg mrka byk cabaran, nt jd gf rmai yg nk 'tackle' sndri dan susah jaga. Klau mcm nie persepsi dorang, membujang je la si gadis..



3. Terlalu komited dgn kerjaya
- Sibuk dgn kerjaya shingga lupa utk b'cinta. Gadis ni anggap senang utk memiliki cinta sbb dia cntik, tapi hakikatnya usia x menunggu kita pon. Cinta menjadi tempat kedua dan sehingga skarang msih solo.


4. Terlalu jual mahal
- Jual mahal n sombong? Kebiasaannya, gadis begini agak jual mahal wlaupun dlm hati ade taman jugak. Keegoaan dia tinggi. Tetapi ingat lah sombong tu blh memakan diri sndri. Lemparkan la senyuman kpd sesiapa saje..smpai org tu terlanggar tiang pon xpe.hehe...*snyumkan sedekah.



5. Mencari pasangan ideal
- Ppipit sama pipit. Enggang sama enggang. Masakan boleh terbang sama. Kononnya yg cntik perlu lah sepadan dgnnya baru la ideal. Tapi hakikatnya, x semua akan pasangan yg diimpikan. Andai kata jodohnya rupa paras begitu, itulah jodohnya. Semua ketentuan Allah SWT. 


6. Banyak pilihan
- Masalah juga cmni yer..=,= Kalau pilih yg ni, nt yg sane terluka, pilih yg ni, nt yg sinun plak sedih. Pastu xtau pilih mane, tolak due2..haaa. Single lagi gadis nie.




Andai kata belum bertemu jodoh, mohonlah petunjuk padaNya. 
Kalau x bersedia lg, berkawanlah selagi ade yg sudi.
Jika takut utk menerima, lakukan solat Istikharah.


-Belajar membuka hati kpd yg ingin menghargai diri kamu-


- Sumber gambar Google.

Sekian. ^^



Thanks for reading. Please come again and read my new entry. (^^,)

5 Charming People Comment:

Nurul ain said...

wahh.. sentap jugak bc entri ni

AmirahSM said...

hehhe..sentap yerr =p

Cg. Izzul said...

nnt wat entri np si hensem masih single... :)
hehehe...

AmirahSM said...

hehhe..i'll try ckgu izzul =)

Shacklesmith said...

bg sy sme ade nk single atau berpacar tu mgkn pilihan peribadi.. sme nk idop bebas ataupun mungkin belom ade rezeki dan orang tak sudi.. huk3

hahha.. izara aisyah msih single lg kew? ade kuar kat paper bln sdh kata sdg menjalinkan hubungan.. huhu.. xtaula.. anyway da bsr rupenyer junior sy tu.. ^^